Monday, August 31, 2009

Trip to Bandung

This is my fav. trip in 09 with the best Bandung tourist guide ever.. Junaidah Mahmood. The reason I said this is because..I just had to pack my empty bag, walked with my limping leg and the rest leave it to our Bandung expert tourist guide.. June.. for those who're interested to engage with her for your trip to bandung..sorry folks.. she already resigned. I am the last person on this earth who is lucky enough to have her as my tourist guide..

There's one word to describe bandung.. "shopping heaven" especially for those who likes branded clothes with a very low price. Imagine this.. I bought a simple T-shirt at Baby Guess outlet in KL which cost me about rm70 -RM90 sehelai. In bandung same brand cuma takde tulis Made in USA jer.. only cost you RM20 -RM35. So kalau kat bandung takde la pandang sangat Baby Guess.. rembat jer Polo Ralph Lauren ke, Burberry ke.. emm.. memang kalau my sis yang gila brand tu pergi.. aku rasa baju kiko, anakku sure buat lap lantai jer.. hahahahhah

Another interesting part was June showed me all the lorong2 "ganaz" in bandung.. takdela ganaz manapun tapi kalau tak kerana June yang bawak.. sumpah tak berani nak masuk.. we went to this place.. semua kedai kat dalam tu jual cd/vcd /mp3cetak rompak.. ngeri jugak nak masuk but since I came with this this iron lady.. takde rasa bersalah pun.. dari nak tengok saja end up beli berkeping-keping vcd/cd/mp3 cetak rompak.. eh tak nak ke kalau convert lebih kurang RM 1.75 sekeping.. pergh.. ada lagi cd yang aku belum sempat dengar..kat situ jugak I bought rojak buah tepi jalan power zass gila dia punya kuah... well...tak sakit perut pun.. tapi memang sedap..

Food.. June introduced me to Nasi Goreng Jalanan (NGJ).. the reason I called NGJ is because Nasi goreng tu dijual di tepi jalan.. and they will only goreng upon order.. memang best.. makan dengan telur mata sapi and keropok..so tiap2 malam la we all makan NGJ.
Ah.. not forgetting icecream durian..gosh.. ni pun sedap gila.. pun jual tepi jalan..icecream with fresh durian flesh and topup with susu pekat perisa coklat..oh.. syoknya..
oh ya.. satu lagi brownie kukus Kartikasari.. emm.. yummy.. we all went to its factory.. jalan nak pergi factory tu sempit dia mengalahkan nak pergi ladang Teh Boh kat Cameron Highland.. lagi sempit..tapi boleh lagi motor mencelah sebelah taxi yang kitaorang naik..and tepi2 tu ada lagi orang jual2 mcm.. dasyat.. June kena rasuk Hantu brownie.. borong sampai satu kotak..

Tu tak cerita lagi bab2 gila kain telekung and kain pasang kat Pasar Bandung... adui.. telekung sembanyang punya sulam.. adui..cantik gila..and yang penting murah... memang kat M'sia tak leh dapat la rega mcm tu..

To June, please take back your resignation letter.. I still want to engage with your service again.. babe... you're the best bandung tourist guide ever!! Bandung.. I will come again.. tunggu kaki baik next year..!!



Pirate DVD/VCD/MP3 at RM 1.75 sekeping.. shopping sakan.. ada lagi yang movie yang lum sempat tengok..!


Rambang Mata kat kedai kain..

Juned in heaven..

Gembira sakan dapat merasa naik Angkutan Kota.. sampai terantuk kepala...

No comments: